SA AI UNGEREA DIVINA…

     din volumul “Slujitorul adevarat, Slujitorul care schimba lumea”

     Isaia 61: 1: “…Domnul m-a uns…”

     Poti sa faci o multime de lucruri fara ungere de sus: poti depinde de memoria ta, poti sa ai farmec personal, educatie, dar niciodata nu vei avea putere de convingere sau impact asupra cerului si iadului fara ungerea divina. Poti construi cladiri impunatoare, poti capata pozitii de influenta si putere civila, dar nu vei putea spune niciodata vreunui olog “argint si aur nu am, dar in numele lui Isus din Nazaret, scoala-te si umbla” (Faptele Apostolilor 3:6).

     Nu poti confrunta demonii iadului in numele lui Isus fara ungere divina. Da, poti avea influenta asupra oamenilor de pe pamant, dar niciodata impact pentru schimbarea lor pentru cer fara ungere divina.

     Marcu 16:17-18: “Iata semnele care vor insoti pe cei ce vor crede: in Numele Meu vor scoate draci; vor vorbi in limbi noi; vor lua in mana serpi; daca vor bea ceva de moarte, nu-i va vatama; isi vor pune miinile peste bolnavi, si bolnavii se vor insanatosa.”

     Nu poti avea ungere divina fara sa petreci din timpul tau in prezenta Lui. Cand ucenicii, mirati, il intreaba pe Isus de ce ei nu au putut sa scoata un anumit duh dintr-un om bolnav, Isus le raspunde: “Acest soi de draci, nu poate iesi decat prin rugaciune si post.” (Marcu 9:29)

     Slujitori ai Domnului, aceasta istorisire din Marcu 9 este o ilustratie foarte interesanta.

     Un tata isi aduce la ucenici fiul stapanit de un duh mut, surd, si nu numai. Ucenicii incearca sa scoata acest duh, dar nu reusesc. Tatal nu se lasa induplecat de neputinta ucenicilor si isi aduce fiul la Isus. Asculta-ti cu atentie plangerea sa: “…fie-Ti mila de noi si ajuta-ne.“ (Marcu 9:22)

     Acest tata a fost distrus cand a vazut cum fiul sau a fost aruncat in foc de duhul rau.  Acest tata a fost sfartecat de durerea fiului pentru ani de zile, si acum ii cere lui Isus sa aiba mila nu numai de fiu, ci de amindoi.

     Cand un membru al familiei sufera, toata familia sufera; cand unul este ranit sufleteste, toti sunt raniti. Cand un slujitor intervine la o persoana, interventia lui se reflecta la toata familia. Cand te atingi de un suflet, ca si lucrator, te atingi de toata familia, si cand ajuti pe unul, ajuti pe toti din familia lui.

     La intrebarea ucenicilor, Isus explica despre necesitatea rugaciunii si postului.

     Intr-adevar, poti intretine o audienta, poti face chiar spectacol, poti organiza si administra o biserica fara aceasta putere de sus. Dar daca vrei sa ai putere asupra duhurilor si demonilor este necesar sa ai ungerea divina, si ea se capata numai prin rugaciune si post. Numai astfel echipat poti sa te apropii de Dumnezeu si sa intervini pentru altul.

     1 Timotei 2:1: “Va indemn dar, inainte de toate, sa faceti rugaciuni, cereri, mijlociri, multumiri pentru toti oamenii.”

     Apostolul Pavel evidentiaza, in instructiunile privind rugaciunea, necesitatea si importanta ei primordiala.

     In versetul citat, sunt mentionate patru feluri sau forme de rugaciune.

     In primul rand avem “adorarea” sau “inchinarea” (“rugaciuni” in traducerea Cornilescu – nota traducatorului).  Gill a comentat acest fel de inchinare ca fiind o forma de comunicare cu Dumnezeu prin care ne exprimam visuri si dorinte bune pentru noi sau cei de langa noi; adorarea noastra catre Dumnezeu, recunostinta noastra pentru cine este El, pentru Sfintenia Lui, pentru Maiestatea Lui, pentru Suveranitatea Lui.

     A doua forma de rugaciune este “cererea personala” numita de Pavel “cereri”. In acest fel de rugaciune se insista inaintea lui Dumnezeu pentru iertare, pentru binecuvantare, pentru piinea cea de toate zilele, pentru sanatate, ca si pentru multimea de necesitati personale de care avem nevoie si care le cerem de la Dumnezeu.

     A treia forma de rugaciune este “mijlocirea”, ceea ce inseamna rugaciunea in numele altora, pentru altii, pentru o cauza neutra de noi. Acelasi Gill scrie in “Exposition of the Whole Bible” ca mijlocirea poate fi ca o plangere in numele celor care au facut nedreptati, ca o cerere de ajutor pentru cei in diferite nevoi, sau ca o cerere de binecuvantare pentru cei care au nevoie de ea. E ca si cum am pune miinile pe coarnele altarului si nu l-am lasa; in numele cerintelor speciale vom insista pentru persoanelor speciale din viata noastra. De asemenea, in aceasta categorie de rugaciuni intra si cerinta pentru trezirea spirituala a comunitatii sau a natiunii.

     Ultima forma de rugaciune este “multumirea”. Prin multumire trebuie sa ne aratam multumitori inaintea lui Dumnezeu si aceasta forma de rugaciune trebuie sa insoteasca intotdeauna celealte forme de rugaciune. In aceasta rugaciune noi aducem lauda noastra Domnului, insotita de multumirea noastra, declarand in mod public ca El este mai presus de orice pe acest pamant si recunoastem ca Dumnezeu este singurul si adevaratul Dumnezeu. Pentru aceasta, e nevoie de o partasie speciala cu Dumnezeu, in care dorim mai mult fata Lui peste noi decat mana Lui pentru noi. Scopul nostru in acest fel de rugaciune este expresia relatiei noastre cu Dumnezeu si nu a ceea ce poate El sa faca pentru noi.

     Numai o viata de rugaciune si post prin care crucificam firea pamanteasca ne poate da puterea necesara (ungerea divina) prin Duhul Sfant, pentru a aduce vindecare pentru cei bolnavi si elibarare pentru cei posedati de demoni.

 va urma….SA IUBESTI TOTI OAMENII

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s